Σε αυτή τη παρουσίαση αυτοκινήτου, έχουμε το SEAT Arona. To Crossover SUV από τη SEAT.

Μια κατηγορία με πολύ ανταγωνισμό και το SEAT Arona αποτελεί έναν από τους βασικούς παίκτες.

Μάλιστα υπάρχουν αισθητές αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2017.

seat-arona-old-new

Ο λόγος που επιλέξαμε παραθαλάσσιο σημείο εδώ στο Λουτράκι είναι διότι για όσους δεν γνωρίζουν, όλα τα SEAT έχουν ονόματα Ισπανικών πόλεων, πχ Seat Ibiza, Seat Cordoba.

To SEAT Arona στο ίδιο μοτίβο προέρχεται από μια Ισπανική πόλη στα Κανάρια νησιά και πιο συγκεκριμένα στο νησί της Τενερίφης.

ar

Η SEAT φυσικά ανήκει στο group Volkswagen και κατά κάποιο τρόπο η SEAT αποτελεί τη σπορ εταιρεία του ομίλου.

Το νέο SEAT Arona έχει ανανεωθεί αρκετά και τεχνολογικά.

Εξωτερικά έχει αλλάξει η μάσκα του οχήματος και οι προβολείς ομίχλης που του δίνουν και πιο off-road αισθητική και πλέον σε όλες τις εκδόσεις στανταρ led φωτισμός.

Αυτή η off-road εμφάνιση παραμένει και γύρω από τους τροχούς αλλά και στο πλαινό μέρος του αυτοκινήτου με τα πλαστικά ώστε να προστατευθεί το όχημα.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 17εκατοστά, αρκετά μεγαλύτερη από ένα τυπικό συμβατικό αυτοκίνητο κατηγορίας compact-hatchback αλλά η κίνηση παραμένει μόνο στους εμπρός τροχούς.

Δοκιμάσαμε το όχημα σε έναν αρκετά απότομο χωματόδρομο στον οποίο δε θα μπορούσε να πάει ένα τυπικό συμβατικό αυτοκίνητο και λόγω της απόστασης από το έδαφος που αναφέρθηκε προηγουμένως δε συναντήσαμε κάποια δυσκολία.

Στην εξωτερική σχεδίαση κρατάει όλες τις σπορτιφ ενότητες που θα περίμενε κάποιος από ένα SEAT.

Έχουμε επίσης διχρωμία στην οροφή και μπορούμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε 3 χρώματα και πολύ περισσότερα για το αμάξωμα. Το μοντέλο της δοκιμής έχει άσπρο χρώμα στην οροφή και στους καθρέπτες ενώ το υπόλοιπο είναι το cliff grey μεταλλικό χρώμα.

Η έκδοση της δοκιμής είναι η έκδοση experience.

Οι διαστάσεις του SEAT Arona είναι:
Μήκος 4.154 mm – Πλάτος 1.780 mm – Ύψος 1.537 mm
diastaseis-seat-arona

Πως είναι όμως από χώρους το SEAT Arona μιας και είναι εξαιρετικά μικρό σε μέγεθος;

O χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους που μπορούμε να συναντήσουμε στη κατηγορία με 400λίτρα. Ενώ ρίχνοντας τα καθίσματα το μέγεθος μεγαλώνει σε 1280 λίτρα.

Ας δούμε όμως πως είναι να είσαι επιβάτης.

Ο χώρος κρίνεται άνετος στα πίσω καθίσματα όχι τόσο για 5 ενηλίκους αλλά στις περίπτωση 2 παιδιών κρίνεται υπέρ αρκετός.
Δεν διατίθεται πίσω αεραγωγός για το aircondition ενώ δεν υπάρχει και θύρα USB για φόρτιση.

Τόσο στα μπροστό όσο και στα πίσω καθίσματα υπάρχει αυτός ο εξαιρετικός συνδυασμός δέρματος με αλκαντάρα που είναι η πιο σπορτιφ εκδοχή που υπάρχει ενώ κάτι που συναντήσαμε και μας άρεσε είναι τα αυτόματα παράθυρα που σε κάποια αυτοκίνητα τα συναντάμε μόνο στη θέση του οδηγού ή και του συνοδηγού.

Γενικά το όχημα φαίνεται πως έχει πιο πολύ χώρο από όσο του φαίνεται κοιτώντας το από έξω.

Seat-Arona-2022-inside

Μεταφερόμαστε στα μπροστινά καθίσματα που παρατηρούμε την ολική επανασχεδίαση του εσωτερικού.

Θα συναντήσουμε οθόνη 8 ιντσών ή έχουμε την επιλογή για 9.5 ίντσες. Στο μοντέλο της δοκιμής έχουμε τις 8 ίντσες. Υπάρχει σύνδεση με Android Auto & Apple Car play που δεν είχε το προηγούμενο μοντέλο. Είναι συνδυασμός touch οθόνης και κουμπιών το οποίο και μας άρεσε. Ενώ η απόκριση της οθόνης στις επιλογές είναι πάρα πολύ γρήγορη.

Επίσης έχετε τη δυνατότητα να το αποκτήσετε και με virtual cockpit, ώστε να βλέπετε το χάρτη και άλλες επιλογές μέσω οθόνης 10 ιντσών. Τα καθίσματα και μπροστά είναι δέρμα με αλκαντάρα. Εξαιρετικά σπορ με πολύ καλή πλευρική στήριξη. Το τιμόνι είναι εξαρετικό όπως και το σύνολο του σαλονιού ενώ ο κλιματισμός έχει δικά του κουμπιά και έτσι δε χρειάζεται να δαπανήσεις χρόνο σε υπομενού του infotainment όπως συναντάμε σε άλλα οχήματα. Επίσης υπάρχουν θύρες φόρτισης καθώς και το connectivity box για ασύρματη φόρτιση.

Τα υλικά κατασκευής στο ταμπλό φαίνονται αρκετά ικανοποιητικά με μαλακό πλαστικό ενω και το τιμόνι φαίνεται ιδιαίτερα ανθεκτικό με διάφορα κουμπιά χειρισμού του infotainment.

Κάτι εξίσου σημαντικό είναι και τα συστήματα ασφαλείας που προστέθηκαν όπως το “front assist” που είναι το αυτόματο φρενάρισμα το οποίο χρειάζεται σε περιστάσεις όπως το ενδεχόμενο το προπορευόμενο όχημα να φρενάρει απότομα ή ένα εμπόδιο να μπει στη πορεία του αυτοκινήτου. Σε αυτή τη περίπτωση το όχημα θα φρενάρει από μόνο του υποβοηθώντας τον οδηγό. Ένα άλλο σύστημα είναι το “lane assist” το οποίο θα σε κρατήσει μέσα στη λωρίδα της πορείας σου. Δεν υποκαθιστά τον οδηγό ώστε να οδηγείται το αυτοκίνητο μόνο του αλλά επί της ουσίας βοηθάει τον οδηγό να βρίσκεται εντός της λωρίδας.

Οδηγώντας το όχημα σε διαφορετικές συνθήκες όπως οδήγηση σε χωματόδρομο, άσφαλτο, συνθήκες κίνησης και αυτοκινητόδρομου μείναμε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι καθώς έχει ανταποκριθεί πλήρως και αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για τη κατηγορία που ανήκει.

Στον αυτοκινητόδρομο το όχημα ανταποκρίθηκε εξίσου καλά με μια μέση κατανάλωση 6 λίτρων σε ταχύτητα 130 χιλιομέτρων ενώ το στροφόμετρο βρίσκεται στις 3.000 στροφές. Να αναφέρουμε εδώ πως το 0-100χλμ είναι στα περίπου 10 δευτερόλεπτα με τον συγκεκριμένο κινητήρα του οχήματος δοκιμής.

Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι το εξάρι manual ενώ διατίθεται και DSG αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. O κινητήρας είναι 999 κυβικών TSI ΄άμεσου ψεκασμού (Turbocharged stratified injection) 3 κυλίνδρων που αποδίδει 110 Ίππους και 20 κιλά ροπής.

Για εσένα που ενδιαφέρεσαι για καινούρια και μεταχειρισμένα SEAT Arona, πάτα εδώ ή δες όλες τις αγγελίες αυτοκινήτων στο Car.gr

Στείλε μας τις προτάσεις σου με ένα μήνυμα στο Facebook ή στο Instagram η απλά αφήνοντας το σχόλιο σου κάτω από το σχετικό video στο Youtube.